Flat Preloader Icon mehrdad studio

عکاسی پرتره از عروس

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

عکاسی پرتره عروس :

گرفتن عکس پرتره عروس یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی زوج های جوان است. عکاس باید خلاقیت به خرج دهد و با گرفتن یک عکس پرتره عروس که در آن از تکنیک ها و متدهای مناسب و به روز استفاده شده باشد، او را غافلگیر کند. آتلیه مهرداد میرزائی با سابقه چندین ساله در حیطه عکاسی پرتره از عروس در کرج فعالیت می کند.

روز عروسی و به طور کلی مراسم عروسی همواره به نوعی هیجان انگیز و استرس زا است. این روز برای عروس خانم از حساسیت زیادی برخوردار است. بنابراین برای این که عکاس بتواند یک عکس پرتره عروس زیبا را شکار کند و تصویر هنری و کاملا حرفه ای از وی به نمایش بگذارد، لازم است که از عروس تقاضا کند که بعضی وقت ها به دوربین نگاه کند و بعضی وقت ها نیز به نقاط دیگری خارج از کادر دوربین خیره بماند.

عکاس نباید فراموش کند که آنها آن روز اضطراب دارند، بیقرار هستند و حرکات عجیب و غریبی از خودشان بروز می دهند. برای خلق و ثبت یک عکس پرتره عروس زیبا، لازم است تا بی وقفه دست عکاس روی دکمه شاتر باشد و پی در پی عکس بگیرد. اصلا قرار نیست عکاس در این موقعیت به فکر حلقه های فیلم ارزان قیمت باشد، بلکه باید لحظات زیبا را شکار کند. یعنی درست سر بزنگاه و زمانی که عروس خانم فکرش را نمی کند، از او عکس بگیرید. اینطوری راه را برای انتخاب یک عکس پرتره عروس زیبا هموارتر کرده اید.

عکاسی پرتره عروس در کرج
عکاسی پرتره عروس در کرج

نورپردازی برای عکس پرتره عروس :

تجهیزات روشنایی عکاسانی که از نوع استودیویی استفاده می کنند، از عکاسانی که نیاز به تجهیزاتی دارند که به راحتی قابل حمل باشد و به برق احتیاج نداشته باشد، متفاوت است. فلاش Speedlight اغلب بهترین ابزار نورپردازی در عکاسی و قابل حمل است. با یک فلاش بی سیم جدا از دوربین یعنی speedlight، می توان بیشتر کارهای نورپردازی استودیویی را انجام داد. عکاسان عروسی نیز تمایل دارند که از speedlight استفاده کنند زیرا به دلیل نصب شدن آن بر روی دوربین، دارای قابلیت حمل و انعطاف پذیری است.

نکاتی که عکاس پرتره عروس باید بداند :

پرتره عروس زمانی زیباتر است که عکاس از بالای سطح ابروها و بالاتر بر سوژه اشراف داشته باشد. آتلیه عکاسی پرتره عروس در کرج توسط آتلیه مهرداد میرزائی انجام می شود.

بهتر است زاویه دید ۴۵ درجه برای عکاسی انتخاب شود. در غیر این صورت، اگر قرار باشد فقط شانه هایش در کادر باشند، بیشتر شبیه یک بشکه یا تانکر آب به نظر می رسد و اصلا عکس پرتره عروس جالبی از آب در نمی آید.

عکاس باید ایده هایی را که برای عکس پرتره عروس در ذهن دارد، از قبل آماده کند. در روز عروسی لازم است که او ریلکس باشد و بتواند با تمرکز بیشتری کارهایش را کنترل و مدیریت کند. اگر تصاویری را که در نظر گرفته است و به عنوان الگوی کارش محسوب می شود آن روز به همراه داشته باشد، بسیار عالی است. چرا که او، آن روز نمی تواند به عروس خانم دستور بدهد که یک جا آرام بگیرد. در مواردی شاید لازم باشد که عکاس از در یا حتی پنجره بیرون برود و پشت به نور آفتاب عکس بگیرد.

او باید  تکنیک ها و متدهای عکاسی عروس را به خوبی اجرا کند. حتی شاید لازم باشد که برای انواع آب و هوا از قبل زمینه سازی کرده و آماده باشد. در این شرایط او باید وسایلی مانند کفش و لباس مناسب و در نهایت انرژی کافی برای کار داشته باشد. بهتر است احساس خوبی به کارش داشته باشد و روز خودش را بیهوده خراب نکند. اگر بر اعصاب خودش مسلط نباشد، بدون شک لحظات مهمی را از دست می دهد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Subscribe
Notify of
0 نظرات مشتریات آتلیه مهرداد میرزایی
Inline Feedbacks
View all comments
error: امکان کپی برداری وجود ندارد !!
0
Would love your thoughts, please comment.x
پیمایش به بالا
با ما تماس بگیرید